Według najnowszych badań wynika, że gorzka czekolada może pomóc diabetykom kontrolować poziom niebezpiecznego cholesterolu, który może prowadzić do poważnych chorób, kalectwa czy nawet śmierci. Zdaniem naukowców czekolada zawierająca duże ilości kakao jest bogata w polifenole, które mogą ograniczyć ryzyko wystąpienia choroby serca. Niektóre tabliczki zawierały więcej polifenoli. U osób, które zjadały „ulepszone” czekoladki, zauważono małą poprawę co do ilości cholesterolu – spadek „złego” i wzrost „dobrego”. Hull University przeprowadził badania wśród małej grupy diabetyków. Przeprowadzając badania Naukowcy z uniwersytetu twierdzą, że u każdej z osób, która dostała tabliczkę czekolady o wysokiej zawartości polifenolu, poziom cholesterolu spadł. Natomiast Diabetes UK twierdzi, że duża ilość tłuszczu i cukru w batonikach eliminuje dobroczynne skutki ich spożywania. Wysoki poziom cholesterolu jest szczególnym problemem wśród diabetyków i wiąże się z wysokim ryzykiem wystąpienia chorób serca.
W wielu krajach o czekoladach powstało wiele mitów, w które wierzy znaczna część mieszkańców Ziemi. W tym artykule chcemy przybliżyć tym co wierzą w mity o czekoladzie że tak naprawdę nie ma co wierzyć w to co się słyszy na temat czekolady. Jednym czekoladowym mitem jest to że czekolada psuje żeby, ponieważ nie j...
| Najnowsze kolekcje Adidas - Buty i odzież.Wielu z nas mimo że uwielbia czekoladę nie mogą jej spożywać gdyż w różny sposób im szkodzi. Osobom chorym na kamicę układu moczowego czekolada mleczna nie służy, gdyż zawiera w sobie sporą ilość wapnia. Ze względu na skład puryny, kwasów tłuszczowych nasyconych i sody osoby z chorobami układu krążenia i n...
Wielu z nas spożywając zdrowe posiłki i zdrowo się odżywiając nie wiedzą nawet, że niszczą to zdrowe odżywianie poprzez popijanie tego zdrowego posiłku niewłaściwym napojem. W ogóle zdrowo odżywiając się najlepiej pić wodę i soki ze świeżych owoców, a na pewno nie kawy, herbaty czy napojów dosładzanych, któ...